למה את/ה רוצים לעבוד בחברה שאליה אתם מתראיינים?

למה לעבוד בחברה הזאת

אחת השאלות הכי חשובות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני ראיון עבודה, הוא למה בעצם אתם כל כך רוצים לעבוד בחברה הזאת.

זה יסייע לכם לגבש אג’נדה ברורה שאיתה תוכלו להגיע לראיון. אספנו עבורכם כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם להתכונן לראיון טוב יותר, דרך החשיבה הנ”ל:

  1. תהיו ייחודיים: אין לכם מה לענות תשובות כלליות מדיי בנוגע לרצון שלכם לאייש את המשרה הזאת. כשאתם מתכוננים בבית, נסו למצוא את הסיבות הספציפיות בהקשר של החברה, בגללן אתם רוצים לעבוד בה. לדוגמא: “עקבתי אחריכם ברשתות וזה נראה שדי כיף לעובדים ושיש מחשבה על העובדים. זה משהו שחשוב לי, להתעורר בבוקר ולבוא בכיף לעבודה”.
  2. חקרו את הארגון/החברה ואת העולם שלה: מה הייעוד של החברה, מה המוצר או המוצרים שלה, למה היא קיימת ואילו פתרונות היא מספקת. הכירו מעט את המתחרים שלה, את הגודל שלה ביחס אליהם. כמה עובדים יש בה וכל פרט שיעזור לכם להבין יותר עליה.
  3. מצאו את עצמכם בתוך החברה – תחשבו היטב כיצד אתם יכולים לגרום לחברה הזאת להתקדם. נשמע מפוצץ, אבל תחשבו על זה ברמה הפרקטית. מה בתכונות האופי בשילוב הידע המקצועי שלכם, יכול לקחת קדימה את הדברים. כמובן, נסו לשמור על צניעות בתוך הדבר הזה.
  4. שאלו שאלות – הכינו מראש כל מיני שאלות שתרצו לשאול את המראיין, שאלות שיעידו על מידת העניין שלכם בחברה ובתפקיד.
  5. היו כנים ואותנטיים – אל תנסו להיות מישהו שאתם לא, מראיינים רבים יזהו התנהגות לא טבעית או מאולצת. נסו להיות באלמנט שלכם.
  6. חייכו והיו באנרגיה גבוהה וחיובית – ובנוסף, אל תתנו לשום דבר שקורה בדרך לקלקל לכם את האנרגיה. נסו לתעל כל דבר להצלחה בראיון. גם אם נשפך עליכם קפה, האוטובוס לא הגיע או גרמו לכם לחכות שעה עד הראיון.

מעל הכל, נסו להראות שאתם מונעים מהרצון להצליח ולהביא ערך מוסף לחברה, תנו את התחושה ששווה להעסיק אתכם – גם כי אתם מקצועיים, גם כי אתם אנשים נעימים וגם כי אתם מאמינים שאתם יכולים לתרום להצלחת החברה.

מחפשים עבודה? מגוון משרות חמות מחכות לכם בלוח המשרות שלנו.

בהצלחה בראיון!

שתפו את המאמר

מאמרים אחרונים

הגשת קורות חיים